Achtste en negende dag in Israel - Reisverslag uit Tiberias, Israel van Fam Loenen - WaarBenJij.nu Achtste en negende dag in Israel - Reisverslag uit Tiberias, Israel van Fam Loenen - WaarBenJij.nu

Achtste en negende dag in Israel

Blijf op de hoogte en volg Fam

25 Oktober 2018 | Israel, Tiberias

Het was gisteren weer een hele volksverhuizing om vanaf het appartement in Jeruzalem, 3 hoog achter in een steeg aan de Jaffa straat de bagage weer naar de auto te krijgen die in de buurt geparkeerd stond. Maar we raken er al een beetje aan gewend en de jongens tillen ook lekker mee. Vandaar uit zijn we vertrokken naar Nationaal Park Gan Hashlosha. Warmwater bronnen in Spring Valley. Het staat te boek als een van de mooiste punten in Israel en wij zijn het daar wel mee eens. Warmtebronnen, lijkt beetje op een vijver, met een constante temperatuur van 28 graden. Diep in het midden. Maar aan de zijkanten kun je lekker zitten. En als je net lekker zat kwamen de visjes aan je voeten knabbelen. Het kriebelt lekker. Fem vond het maar niets, maar de rest probeerde de vissen te vangen.
Aan de zijkant was er ook nog een kinderbadje, ook met visjes. Het is een super relaxte dag geworden. De kids hebben genoten en wilde niet meer weg. Er waren ook andere Nederlandse gezinnen met jongere kinderen. Dus dat was super leuk. Onder andere ook een zendeling die in Nazareth onder de Arabieren werkt. Fijne gesprekken gehad! Echt uitgedobberd raakte we niet, maar toen de Beter-Uit familievakantie arriveerde werd het toch wel een beetje te Nederlands. Na een uur rijden waren we toen bij ons volgende huisje, nu in Tiberias. Wie nog een idyllisch idee had van dat stadje aan het meer van Galilea halen we misschien uit de droom. Het is een enorm toeristische stad waar het wild water park het eerste is dat je tegenkomt.
Het huisje is wel een aparte dit keer: voor het toilet en de douche moeten we de deur uit naar buiten. En laat buiten nu net aan een grote doorgaande weg zijn..
Vandaag verkende we de Golan hoogte. We redden eerst inrichting een Fort van de Kruisvaarders. Dat hebben vanaf de weg bekeken en zijn toen naar de Banias spring gereden. Het eerste punt van de Jordaan. Groepen christenen die daar het stukje evangelie lazen van de Heere Jezus in gesprek met zijn discipelen: Wie zeggen de mensen dat ik ben. Bijzonder om dat mensen in verschillende talen te horen lezen. En aansluitend te horen zingen, liederen die wij in NL ook kennen. Martijn is met Jan Kees en Thijmen (ze hebben nog Oostenrijk conditie) gewandeld van de spring naar de waterval. Een tocht van ruim een uur. Beatrix, Anna en de mini’s zijn met de auto naar de waterval parkeerplaats gereden om vandaar uit naar de waterval te lopen, het idee was elkaar tegemoet. Echter Beatrix liep zonder kaart en een wegwijzer stond de verkeerde kant: resultaat was dat ze met zn 4en op de uitgebreide route terecht kwamen. Femke in de rugdrager, Jozias lopende of op de arm en Anna erbij met de waterfles.. Gelukkig hadden we ergens na 1,5 uur nog mobiel contact en konden de mannen de andere localiseren en kwamen ze als redders in nood helpen. Onderweg nog even samen op de foto bij de waterval en toen ging de hemel na 6 maanden open! Wat een regen. Wat een storm en hagel. We schuilde in eerste instantie half onder een rots maar toen de drap vanaf de rots op onze kleren kwam en er ook stenen van de rots mee naar beneden kwamen zijn we toch een km terug gegaan richting de auto. Tot op het bot nat. Gauw terug naar het huisje en allemaal achter elkaar onder douche. Overigens was het thuis gewoon allemaal droog en 30+ graden.. Het idee was om vanavond op een berg te gaan picknicken maar helaas was het om 18.00u al te donker. Het leverde op de valreep nog wel wat mooie overzichtsfotos op over het meer.

Morgen vertrekken we alweer naar ons laatste onderkomen, nabij Caesarea. Onderweg doen gaan we Nazareth bezoeken. Voor 11.00u hebben we een rondleiding in Nazareth Village geboekt. Wanen we ons in de tijd van de Heere Jezus. We zijn benieuwd, de recenties zijn goed. Na Nazareth trekken we nog een uur door en hopen we daar op een locatie te komen waar het voor een lang weekend goed toeven moeten zijn.

Overigens komen onder het typen door Jan Kees en Thijmen nog even binnen lopen. Ze hebben elkaars muggenbeten in gesmeerd: Thijmen heeft er 152 verzameld en Jan Kees (slechts) 20..

• 27 Oktober 2018 - 15:42

Aleid:

Hebben jullie al een vakantie geboekt om uit te rusten van deze vakantie? Ik heb bewondering voor jullie en geniet mee van alle mooie beelden.