Derde dag in Israël - Reisverslag uit Mitzpe Ramon, Israel van Fam Loenen - WaarBenJij.nu Derde dag in Israël - Reisverslag uit Mitzpe Ramon, Israel van Fam Loenen - WaarBenJij.nu

Derde dag in Israël

Blijf op de hoogte en volg Fam

19 Oktober 2018 | Israel, Mitzpe Ramon

Een kort berichtje vanuit de Negev woestijn. Dankzij onze trouwe mifi met Israelisch telefoonnummer hebben we hier nog steeds bereik. Vandaag hebben we de langste afstand afgelegd. Vanaf Jericho via Jeruzalem naar de Negev woestijn. Onderweg zijn we gestopt bij Avdat National Park. Een oase midden in de woestijn. Een gebied waar de aartsvaders hebben rondgetrokken. Ongelofelijk gestrekt, veelal dor en hier en daar een groepje palmbomen en tussendoor wat cayons. We overnachten nu in een tentenkamp. Heel gemoedelijk, verschillende nationaliteiten. We hebben een tent voor onszelf en delen de toiletten en een grote woonkeukentent. Voor het eerst komen we nu ook een kind tegen die jonger is dan Jozias! De sabbat is hier vanmiddag begonnen. Van zonsondergang tot zonsondergang morgen 90% van alles gesloten. Vandaag dus ‘manna’ verzameld. Allemaal net even iets complexer als je rondreist dan als je een vaste accommodatie hebt. Morgen reizen we met wat stops (nog even uitzoeken wat toegankelijk is) terug richting Jeruzalem. Daar worden we opgewacht door David van Jemima. Hij zal ons begeleiden Bethlehem in.

De foto’s van deze dag zijn te vinden op: https://photos.app.goo.gl/vLSsyjvfHeZAeGc28