Tiende en elfde dag en we zijn nóg niet thuis - Reisverslag uit Qesarya, Israel van Fam Loenen - WaarBenJij.nu Tiende en elfde dag en we zijn nóg niet thuis - Reisverslag uit Qesarya, Israel van Fam Loenen - WaarBenJij.nu

Tiende en elfde dag en we zijn nóg niet thuis

Blijf op de hoogte en volg Fam

27 Oktober 2018 | Israel, Qesarya

Gisteren zijn we via Nazareth naar een plaatsje 12 min vanaf Caesarea gereden. Onderweg zijn we op bezoek geweest bij Nazareth Village. Een open lucht museum waarin je je waant in de tijd van de Heere Jezus. Ondersteund met opgravingen. Standaard heb je daar alleen toegang inclusief een rondleiding. Net als met Krina gaf dat weer heel nieuwe weetjes. Nazareth was echt een klein dorpje 2000 jaar terug: een woongedeelte met woningen en een stuk land waarop onder andere olijfbomen stonden. Met op de hoeken van de landbouwgrond torens voor wachters. Er wordt van uitgegaan dat de Heere Jezus in de beeldspraak die hij gebruikt ook refereert aan die setting. Leuk voor de mini's waren de schapen en de ezel. Aan het eind van de rondleiding kregen we allemaal een klein olielampje om in navolging tot Jezus' opdracht een lichtend licht te zijn.
Ons laatste huis is een riante villa waar we elkaar regelmatig kwijt zijn. De eigenaar werkt blijkbaar in Duitsland. Prima vertoeven voor ons. Vandaag is het hier sabbat. Heel anders dan we vorige week in Bethlehem hebben meegemaakt. De winkels gaan hier vanavond niet open. We hebben dus vanavond maar allerlei restjes bij elkaar getrokken en iedereen had weer voldoende. Wat betreft ons programma hebben we ook soort van sabbat gehouden. Vanmorgen hebben we ons op verschillende manieren alvast weer wat voorbereidt op NL. En vervolgens zijn we naar het strand gereden. Een uniek strand: bij het aquaduct van Caesarea. De kids hebben hier heerlijk (zonder zandspeelgoed..) gespeeld en genoten van de hoge golven. Via de evangelist uit Nazareth hebben nog nagevraagd of er hier morgen een dienst te bezoeken is. Helaas hoorde we vandaag dat deze diensten ook allemaal op zaterdag gehouden worden. Alternatieven zijn er genoeg. De kids opperde de kerktelefoon. Martijn kwam met een gezinsdienst op de Carmel. Dat laatste gaat het worden. De kerktelefoon kan dan natuurlijk de hele dag alsnog. Maandag gaan we nog naar de ruines van Caesarea. Daarna gaan we wellicht nog even souvenirs shoppen in de oude Jaffa. En dan is het wel tijd om de tassen te gaan pakken..

(P.s. voor de snelle lezers: de foto's komen zo!)

• 29 Oktober 2018 - 05:06

Anita Eertink:

Hoi allemaal,
    Wat hebben jullie veel gezien, leuk om mee te lezen en te kijken. Een fijne dag vandaag en geniet van het mooie weer, want in Holland is het winterjassenweer geworden. Een veilige terugreis toegewenst.

Groetjes van Johan en Anita

• 30 Oktober 2018 - 07:50

Corrie:

Ha wereldreizigers, wat een belevenis voor jullie als gezin, en bedankt voor het mee lezen en kijken. Goede reis en welkom terug:-)