Vierde dag in Israël - Reisverslag uit Bethlehem, Palestina van Fam Loenen - WaarBenJij.nu Vierde dag in Israël - Reisverslag uit Bethlehem, Palestina van Fam Loenen - WaarBenJij.nu

Vierde dag in Israël

Blijf op de hoogte en volg Fam

20 Oktober 2018 | Palestina, Bethlehem

Jan Kees, Anna en Thijmen: we waren in de tent de oudste drie waren wakker en we mochten even film kijken daar na werden ook de mini's waker en die gingen mee kijken en daar na gingen we aan kleden en ontbijten in een andere tent daar na gingen we de auto in pakken voor naar Jerusalem te gaan we waren bijna klaar bij de auto toen gingen mama en Anna betalen bij de baas van de tenten maar die was spoor loos maar Femke en Jozias zaten nog in de auto toen we van Anna hoorden dat we de baas nergens konden vinden toen namen Papa en Mama een bakje koffie en we gingen iets bouwen van stenen na even spelen en nootjes eten vond papa een anderen baas daar betaalde papa en maakte pap de bekers schoon en we gingen.

Martijn, Beatrix, Femke en Jozias: vannacht hebben we goed geslapen in de tent. Bij het opstaan was het nog koel (bijna jas nodig), maar al gauw trok de temperatuur flink aan. Moto van de eigenaar: "Relax!". En dat deden we dan ook maar toen we hem kwijt waren: heerlijk bakkie koffie drinken en rustig zitten onder een afdakje om wat te ontsnappen aan de sterke zon.
Voordat we echt vertrokken uit Mitzpe Ramon nog langs de Canyon gereden: indrukwekkend uitzicht met in het midden een strook waar mogelijk water kon lopen.
Vervolgens doorgereden naar Tel Azeka: een hoogte waar al eeuwen lang een versterkte stad heeft gelegen. Jerobeam heeft er nog een vesting gebouwd. Maar het uitzicht mocht er ook wezen. De vlakte waar Goliath het Israëlische volk uitdaagde en David hem versloeg. Aan de andere kant de heuvels van Judea.
Vanuit Tel Azeka reden we door naar Jeruzalem door het land Sodeq waar Simson leefde. In Jeruzalem zouden we David van Jemima gaan ontmoeten. We hadden afgesproken bij de graftuin: een prachtige stuk onderhouden tuin met een van de mogelijke locaties waar Jezus begraven zou zijn. Prachtig bij de Damascuspoort. Vandaar doorgereden naar Bethlehem, Jemima.
Vanavond zijn we met de taxi uit eten geweest, gezellig met zijn zevenen op de achterbank. Een leuke ervaring bij de Palestijnse versie van "La Place". Vervolgens met de taxi langs de groenteboer en de kruidenier. Intussen was het al donker geworden, weer een indrukwekkende dag.

Vanavond (misschien iets te lang) gezellig met David gesproken over de beslommeringen in Nederland en Betlehem. Weer eens een frisse kijk op politiek en religie.

Foto's zijn te vinden op: https://photos.app.goo.gl/L9CWuKLEfpzeqVFA9